Maloprodajni objekti i shopping centri plodno su tlo za razmnožavanje i širenje klica i bakterija te je vrlo važno, posebno u pogledu trenutne pandemije koronavirusa, da preduzeća, kao i posetioci/kupci ne zanemaruju odgovarajuće mere opreza – pogotovo one dezinfekcijske.
80% svih infekcija prenosi se dodirom – kontaktom s inficiranim površinama, a u maloprodajnim objektima nalazi se mnoštvo površina na kojima se razmnožavaju klice i bakterije koje uzrokuju bolesti, te zbog velikog protoka ljudi povećavaju rizik prenosa/širenja na sledećeg zaposlenog i/ili kupca. Kako bi kvalitetno zaštitili svoje kupce, ali i zaposlene, maloprodajna preduzeća trebaju se fokusirati na određene oblasti – takozvane ”spotove”.
HOT SPOTOVI – mesta na kojima se razmnožavaju klice i bakterije
- TOALETI
Prosečni toalet domaćin je Ešerihije koli i drugih opasnih bakterija, dok je čak i upotreba brzih sušača za ruke izazvala određenu zabrinutost, s obzirom kako neke studije ukazuju kako ti uređaji raspršuju klice po celom prostoru. Korisnici koji ne koriste odgovarajuće propisane načine pranja ruku vrlo lako šire bakterije iz toaleta u druga područja prodajnog prostora, poput ekrana, demo proizvoda i blagajni.
- PROSTORIJE PREDVIĐENE ZA ODMOR ZAPOSLENIH
Sunđeri, odvodi za sudoperu, ručke za slavine i ručke frižidera često su ključna mesta za prenos bakterija i klica. S obzirom da je vreme odmora zaposlenih obično ograničeno na pola sata do sat vremena dnevno, može se desiti da zaposleni u žurbi preskaču pranje ruku, odlažu tanjire i pribor za jelo koje su koristili, čime se povećava rizik od širenja infekcije. Zaštitite svoju radnju tako što ćete podsticati zaposlene da praktikuju dobru higijenu, dezinfikuju radne površine i stolove i ne dele pribor ili šolje. Mašine za pranje sudova pružaju najhigijenskije moguće čišćenje, pa ih koristite umesto “ručnog pranja” – ako možete.
- RUČKE VRATA I DUGME LIFTA
Dugmad lifta su česta žarišta za bakterije i klice, a neki sadrže čak 58.000 jedinica koje formiraju kolonije po kvadratnom centimetru. U maloprodajnim objektima koji imaju svlačionice, kvake na vratima svlačionica su takođe izvor unakrsne kontaminacije i veoma brzo akumuliraju klice tokom dana. Ove površine se moraju često čistiti i dezinfikovati.
- TELEFONI
Telefoni, koji u proseku imaju do 10. 000 klica po kvadratnom centimetru, učestali su prenosnici bakterija. U mnogim maloprodajnim mestima prenos je olakšan zajedničkom upotrebom službenog telefona, a isti bi se, s naglaskom na usnik, slušalice i tastaturu, trebali redovno dezinfikovati. Prilikom čišćenja uređaja sledite odgovarajuće mere opreza kako biste sprečili eventualna tehnološka oštećenja.
- BLAGAJNE I PROSTOR OKO BLAGAJNI
Sistem evidencije zaposlenih i terminali za plaćanje mogu sadržavati štetne bakterije i jedno su od glavnih hot spot područje za prenos bakterija i klica. Najbolji načini za smanjenje izloženosti je česta dezinfekcija ruku (ili još bolje, pranje ruku), brisanje površina dezinfekcionim sredstvom, kao i redovno temeljno čišćenje i dezinfekcija nakon zatvaranja.
ČIŠĆENJE I DEFINFEKCIJA SMANJUJU ZDRAVSTVENE RIZIKE I POMAŽU U PREVENCIJI BOLESTI
Istraživanja pokazuju kako pravilno i redovno čišćenje i dezinfekcija, upotrebom dezinfekciskih sredstva bolničkih kvaliteta za ubijanje štetnih organizama, te tekstila od mikro vlakana, znatno smanjuju zdravstvene rizike i pomažu u prevenciji bolesti. Drugi veoma bitan alat je upotreba više filtracijskih HEPA uređaja – usisivača, koji su i do 70% učinkovitiji od tradicionalnih, a pritom pridonose boljom kvalitetu vazduha u zatvorenom prostoru filtriranjem prašine, prljavštine, klica i alergena do čak 0,3 mikrona.
Maloprodajna preduzeća trebala bi razmotriti prepuštanje spoljašnjih usluga čišćenja i dezinfekcije prostorija preduzećima koje nude higijenske i znanstveno dokazane programe čišćenja, koje su obučene za najnaprednije, znanstveno utemeljene metode čišćenja te mogu trgovcima, kao i kupcima, pružiti vrhunske rezultate.
Čisto i zdravo okruženje u trgovinama pruža zaposlenima veći osjećaj zadovoljstva, a kupcima optimalno i sigurno iskustvo kupovine – čak i u izazovnim vremenima kao što je epidemija COVID-19.
Izvorno napisani članak možete pročitati OVDE.